علی مطهری 2013!!!
عینک آفتابی 2013" href="/link/13102/68763/http://www.a href="sunarena.ir" title="عینک آفتابی 2013" target="_blank"عینک آفتابی 2013/a" >a href="http://sunarena.ir" title="عینک آفتابی 2013" target="_blank"عینک آفتابی 2013/a [ 1 ]

آمار مطالب

کل مطالب : 83
کل نظرات : 88

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 23
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 71
بازدید ماه : 694
بازدید سال : 2882
بازدید کلی : 49047

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پلاگ 89 و آدرس pelake89.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : کاکتوس
تاریخ : شنبه 18 آبان 1388
نظرات

  این مطلب برای درج در سایت خبری نکات پرس نگاشته شده است.                                             

علی مطهری؛ اسمی که هم کوچکش سنگین است و تو را به 1400 سال پیش می برد و بزرگش هم را امروزه کسی نیست نشنیده باشد و از حماسه حسینی اش گرفته تا داستان راستان و اصول فلسفه و روش رئالیسم ش، حتما یکی را خوانده!! اما نمی دانم چرا خود مطهری با هیچ کدام از این دو اسم حتی کمترین شباهت ها را نیز ندارد!!

مطهری به صورت جدی با حضور در انتخابات مجلس هشتم و قرار گرفتن در لیست رایحه خوش خدمت که مورد حمایت احمدی نژاد بود در دنیای سیاست اعلام حضور کرد و با چرخشی 180درجه ای نسبت به مواضع قبلی اش حیرت همگان را برانگیخته و دیگر کمتر روزی است که صحبت های این آقازاده تیتر اول مجلات ضد نظام نبوده.

اما نگارنده بنا دارد که یک سری از تناقضات فکری ایشان را بیان کرده که البته همگی با سند بوده و حاکی از این است که ایشان در مورد صحبت ها و برنامه هایشان یک طرح جامعه نداشته و در لحظه تصمیم گرفته؛

ایشان در دوران اصلاحات از منتقدان اصلی این جریان فکری به حساب می آمد و با چاپ مقالاتی تند خواستار پاسخ گویی جریان حاکم می شد حتی در استانه انتخابات سال 84 با حمایت از احمدی نژاد که در آن دوران از حمایت گروه و یا هیچ مجموعه ای جز جامعه اسلامی دانشجویان بهره نمی برد در نامه ای معروف از هاشمی خواسته بود: فرزندانتان کارهای اقتصادی می کنند، بهتر است کاندید نشوید؛ حال امروز آقای مطهری بعد از مشخص شدن پرونده های اقتصادی فرزندانشان با روی کار آمدن احمدی نژاد و حذف کردن فرزندان هاشمی "در حد توان" از سیکل اقتصاد "دولتی"، امروزه از اقای هاشمی در این شرایط فعلی که نقش ایشان در فتنه برهرکسی مشهود است می خواهد بیاید و رییس جمهور شود –شرایط سنی را بی خیال-.

علی مطهری همانطور که گفته شد با حمایت محمود احمدی نژاد توانست به کرسی سبز مجلس برسد نظرش در مورد رابطه خودش و احمدی نژاد به این صورت بود:

با احمدی نژاد راحت و خودمانی هستم، اما دیری نپایید که مواضعش در مورد احمدی نژاد به سرعت تغییر کرد تا جایی که گفته های خودش را هم این چنین نقض کرد؛ هيچ وقت با احمدي نژاد دوست صميمي نبودم!!این تناقضات و تغییر در علی مطهری به همین جا ختم نشد و تا آنجا پیش رفت که مواضع مطهری در فتنه 88 تیتر اول رسانه های بیگانه بود!

بعد از اتمام حجت مقام معظم رهبری در نماز جمعه تاریخی 29 خرداد و اعلام نظرشان در مورد مناظره جنجالی، مطهری با گذشت 4 سال از آن روزهای تلخ گاه همچون کسی که این 4 سال را خواب بوده و اصلا از هیچ چیز بالاخص نظرات رهبر انقلاب خبر ندارد شروع به اوهام بافی کرده که تنها مقایسه ای کوچک بیش نیاز نیست!

آیت الله خامنه ای: -اصحاب فتنه- شعار طرفدارى از قانون ميدهند، عمل صريحاً بر خلاف قانون انجام ميدهند. شعار طرفدارى از امام ميدهند، بعد كارى ميكنند كه در عرصه‌ى طرفداران آنها، يك چنين گناه بزرگى انجام بگيرد؛ به امام اهانت بشود، به عكس امام اهانت بشود. اين، كار كمى نيست؛ كار كوچكى نيست. دشمنان از اين كار خيلى خوشحال شدند. فقط خوشحالى نيست، تحليل هم ميكنند. بر اساس آن تحليل، تصميم ميگيرند؛ بر اساس آن تصميم، عمل ميكنند؛ تشويق ميشوند عليه مصالح ملى، عليه ملت ايران.
1388/09/22

اما مطهری بارها با نطق هایی در صحن علنی مجلس، نامه هایی که به رییس قوه قضاییه زده و با مصاحبه هایی که داشته سعی در تطهیر فتنه گران و یکی دانستن آن ها با احمدی نژاد –در این مقوله کاری با حاشیه های احمدی نژاد ندارم- کرده و علت اصلی فتنه را شخص احمدی نژاد معرفی نموده.

حال چیزی که عیان است نظر مقام معظم رهبری در مورد تخطی گران 88 است. –قابل به ذکر است که این مواضع مطهری مجددا سر و صدای دوستان نزدیک و هم سویش را نیز دوباره برانگیخته!-

اما مواضع او در مورد اتفاقات سال 88 به همین جا ختم نشد و وی در مناظره ای در برنامه ی امروز دیروز فردا با رسایی مدعی شد که فردای نماز جمعه آیت الله خامنه ای بیش از 60 نفر در ایران کشته شده اند؛ او برای این ادعا خود تا به کنون هیچ سند و یا هیچ چیز دیگری را دال بر این قضیه ارائه نکرده و همچون شهید سازی اصحاب فتنه در حد همان ادعایی پوچ باقی ماند اما هنوز با گذشت 4 سال از آن قضیه رسانه های ضد انقلاب از این صحبت نماینده مجلس استفاده می کنند که آخرین آن بر می گردد به اوایل مرداد ماه همین امسال در مستندی که یکی از شبکه های معاند ایران ساخت و پخش کرده بود!

وی همچنین اضافه کرد که جمهوری‌اسلامی به "مردم معترض" اجازه "حرف زدن و تجمع" نداده و تنها "باتوم‌ها را بالا بردیم و آن‌ها را کتک زدیم و در ۳۰ خرداد ۴۰، ۵۰ نفر کشته شدند". رسایی در واکنش به این سخنان مطهری، گفت: "بی‌بی سی چنین ادعایی را در رابطه با آمار کشته شدگان بعد از انتخابات نکرد که شما مطرح می‌کنید". اما مطهری در پاسخ به وی، گفت: "تعداد کشته‌ها بیش از این نیز بود اما من خیلی کمتر گفتم". –تو خود حدیق مفصل بخوان از این مجمل-

در همین مناظره کار به اینجا ختم نشد و این نماینده با خطاب کردن دانشجویانی که در مقابل مجلس در اعتراض به حکم دانشگاه آزاد -که بعدها با ورود حضرت آقا به این ماجرا مشخص شد حق با اینان بوده- به ساندیس خور تعبیر کرده و عمق استراتژیک فکری خود را به تفکر بسیجی و بسیجیانی که امثال همت در چکمه هایشان آب می خوردند و دکتر مطهری در آن دوران در حال تحصیل بودند نشان داده، که دیگر مواضع امام و رهبری در مورد بسیجیان روشن است، وی برای بار دوم در مناظره های انتخاباتی پیش از مجلس نهم در دانشگاه تهران بار دیگر با ارازل اوباش خطاب کردن دانشجوبان بسیجی ارادت خود را با سینه چاکان انقلاب نشان داد -البته این توهین بی سابقه در رسانه ملی به بسیجیان با واکنش خیلی ها روبه رو شد و حتی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف از وی شکایت کردند اما هیچ وقت نتیجه ی این بی احترامی مشخص نشد-. 

عناد مطهری با احمدی نژاد پایانی نداشت تا جایی که برای اولین بار در تاریخ جمهوری ریاست جمهوری، از رییس جمهور که البته حق مسلم مجلس نیز هست سئوال شد که مهم ترین پبگیر آن نیز دکتر مطهری بوده، البته این طرح سئوال به اینجا ختم نشد و مطهری پی گیر سئوال از رییس جمهور برای بار دوم شد و با ایجاد فضایی ملتهب در کشور برای یک برهه ی 6 ماه می خواست احمدی نژاد را بار دیگر به صحن علنی کشانده که علت اصلی آن را نیز مسائل اقتصادی کشور عنوان می کرد -البته الحمدالله عمر ما کفاف داد و انتخابات یازدهم و دم خروس اقتصاد را با هم دیدیم-. که در مورد سئوال اول بعدها و در مورد دومی در همان بهبوهه نظر مقام معظم رهبری مشخص شد و طرح سئوال از منتخب ملت برای بار دوم لغو گردید.-البته مطهری بارها اعلام کرده از سئوال موضع خود کوتاه نیامدهو از طرح سئوال احمدی نژاد منصرف نشده و پی گیر آن است، همچنین مطهری هدف خود از طرح سئوال از رییس جمهور را این چنین عنوان کرده –البته شما بخوانید احیای حق و حقوق مردم و فرامین رهبری-:

مطهری بی شک یکی از پایه ریزان یکشنبه سیاه مجلس نهم نیز هست، او و احمد توکلی با اسرار فراوان مبنی بر استیضاح وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی مقدمات کار را کلید زدند و فوقع ما وقع. بعدها نظر رهبری در مورد اساس استیضاح مشخص شد و نکته جالب تر آن است که مطهری مجددا روی حرف خود ماند و گفت: استیضاح درست بوده و رهبری باید نظرشان را قبل از استیضاح می گفتند.

اما مطهری و سخنان عجیب غریبش تنها منوط به این ها نشد تا جایی که بعد از عدم احراز صلاحیت هاشمی جمله ای را گفت که صدای همگان را درآورد و هیچگاه حاضر نشد به خاطر این ادبیاتش عذرخواهی کند:

بنده پیشنهاد می‌کنم برای ارزیابی توان جسمی آقای هاشمی، یک مسابقه دو صدمتر بین ایشان و آقای جلیلی و یک مسابقه کشتی بین آقای هاشمی و آقای حداد برگزار کنند.

وی بعد از اعلام تایید صلاحیت ها از حسن روحانی حمایت کرد و جزء اولین اشخاصی بود که بعد از انتخابات به حسن روحانی تبریک گفت.

چند روزی بود که از افاضات جنابشان خبری نبود تا بار دیگر توانست با غوغایی دیگر به تیتر اول رسانه ای داخلی و خارجی تبدیل شده:

علی مطهری از کشف دستگاه شنود و فیلمبرداری در دفتر کارش خبر داد.

که بعد از آن تحلیل های بسیاری ارائه شد که جامع ترین آن:چرا علی مطهری دستگاه های اطلاعاتی نظام را در کمین خود احساس می کند؟

نطق پیش از دستور ایشان در یکشنبه 6مرداد بود که صدای همگان را درآورد تا جایی که خیلی ها مدعی شدند که گزارش قرائت شده احمد شهید در سازمان ملل خیلی منصفانه تر از نطق ایشان بوده و این واکنش ها به مطهری تا آنجا پیش رفت که یار غار وی احمد توکلی نیز مجبور به واکنش شد.

دو بند زیر از نطق قرائت شده ایشان است:

مطهری در مورد نتیجه انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری افزود: پیروزی گفتمان اعتدال در انتخابات اخیر پیام‌ها و عبرت‌های زیادی برای کسانی داشت که در ۸ سال اخیر راه افراط و حذف نیروهای اصیل انقلاب را پیمودند و باعث شدند ۴ سال تمام آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی به وسیله رسانه‌های مختلف تخریب شوند و حتی یک دقیقه فرصت دفاع به آنها داده نشود و آنگاه کاندیدای مورد نظر مشخص شود بسیار پرمعنی و حاکی از رشد سیاسی مردم ماست.

مطهری ادامه داد: گفتمان افراط ۴ میلیون رای بیشتر نداشت اما می‌بینیم که سر و صدای افراطیون از همه بیشتر است و برای دولت آینده تعیین تکلیف می‌کند. گویی پیروزی انتخابات بوده‌اند. پیروز انتخابات واقعی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، اصلاح‌طلبان معتدل و اصولگرایان معتدل بوده‌اندکه بر خلاف القای افراطی‌ها دیواری میان آنها نیست و حلقه اعتدال آنها را به یکدیگر پیوند داده است.

مطهری در این نطق سعی داشته نقش هاشمی و خاتمی در فتنه را انکار کرده و با انقلابی خواندنشان و تطهیر این دو تن در صحن مجلس نظام اسلامی راه را برای حضور مجدد ایشان در رئوس مملکت فراهم نموده. وی با افراطی خطاب کردن 4میلیون رای و نقش آن ها در شکل گیری حماسه سیاسی که البته وی به خاطر عدم احراز صلاحیت هاشمی از آن ناامید بود.

بار دیگر نشان داد از توهین به ساحت ملت بزرگ ایران عبایی نداشته و برای رسیدن به امیالش هرکاری را بر می تابد

 اما آنچه که در روزهای آتی پیش بینی می شود این است که آقایان بعد از مراسم تحلیف و گذر زمان بخواهند برای احمدی نژاد مشکلاتی را درست کرده تا دیگر کسی جرات در افتادن با خاندان قدرت و ثروت –بخوانید....- را نداشته باشد پس:

اقای مطهری بر احمدی نژاد و هرکس دیگری که کار اجرایی انجام می دهد نقد وارد است و طبیعت کار اجرایی هم این است که نقص دارد اما توصیه برادرانه به شما این است که نام احمدی نژاد را دیگر در کنار فتنه گرانی که می خواستند انقلابی را که خون امثال پدر شما تضمین کرده، را به نابودی بکشند و چون احمدی نژادی به لطف خدا در 84 آن را به ریل اصلیش برگرداند، نیاورید. با توجه به اینکه احمدی نژاد شنبه دولت را تحویل داده، طبیعی است آقایان بخواهند کینه های 8 ساله و شتریشان را از رییس جمهور یکجا بگیرند برنامه هایی داشته باشند که بهترین بازیگر نقش مکمل آن می تواند جنابتان باشد پس خواهشا در این فیلم های شیطانی ایفای نقش نکرده وگرنه این نصایا در این حد نمی ماند و ما فرزندان در گهواره حضرت روح ا... مجبور می شویم به بند اخر وصیت نامه ایشان عمل کرده.

اما علی مطهری امروز یکی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است و بی شک با گروه بندی و لابی گری هایی که در مجلس می شود او یکی از تاثییر گذارترین ها –بعد از حضرت لابی- "شاید" باشد ولی چیزی که ما را خیلی نگران کرده موضع گیری های ایشان بوده تا جایی که با شنیدن اسمشان افسوسی به جان علامه مطهری می خوریم، ای کاش مطهری بیش از اینکه به فکر محاکمه احمدی نژاد در کنار فتنه گرانی چون کروبی و موسوی است به فکر آبروی پدرشان باشند و آبروی ایشان را خرج معاملات سیاسی نکرده.


تعداد بازدید از این مطلب: 1420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








مینویسم ( د ی د د ا ر ) تو اگر بی من و دلتنگ منی یک به یک فاصله ها را بردار.... التماس دعا


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود